Thursday 3 December 2009

Winter..


Salam,
Sebut saja winter, dah meremang bulu roma. Memang sejuk. Tapi jika diamat amati akan kejadian musim tersebut, memang penurunan suhu dari autumn ke winter berperingkat peringkat. Dalam ertikata yang lain, tidak berlaku penurunan yang mendadak. Justeru itu, kesan kepada individu adalah tidak ketara. Tetapi memang berlaku perubahan dari segi kesihatan jika seseorang itu kurang daya tahan seperti batuk, selsema dan demam.

Aku pula alhamdulillah, tidak terasa sangat akan perubahan tersebut. Mungkin telah agak lama di sini, dan telah terbiasa dengan perubahan tersebut. Cuma terasa juga nak demam tapi cepat cepat telan ubat dan berlaku juga keperitan tekak menandakan batuk akan menjelma. Walauapapun ianya adalah fenomena biasa di sini. Jika kita menaiki bas atau tram, akan kedengaran bunyi bunyi yang berbagai ragam dan melodi disebabkan fenomena pertukaran musim ini.

Memang dugaan agak besar bila tibanya winter. Rasa malas sangat nak bangun awal pagi disebabkan kesejukan yang amat sangat. Nak pergi ke Universiti pun rasa agak berat. Kaki ini terasa kaku bila melangkah keluar rumah. Tapi bila dah sampai, terasa lega disebabkan kepanasan yang tersedia di dalam bilik di universiti.

Apa apa pun, kita perlu menghadapi situasi ini kerana kita yang mahu ianya terjadi terhadap diri kita. Segala susah senang di perantauan akan menjadi memori indah yang tidak akan pudar dan lesap di telan waktu. Ianya akan kita hargai apabila kita telah tidak lagi berada di sini, seperti kata kata puitis, kita akan kenang sesuatu yang indah dan sedih itu jika ianya tidak lagi bersama kita...hanya bait bait rindu yang menjadi mimpi dan igauan tidur di dalam meniti hari hari mendatang...

s_a

No comments:

Post a Comment