Saturday 7 November 2009

Final countdown...


Salam,
Agaknya semua orang merasakan hari berganti hari begitu pantas sekali. Sampaikan nak tidur pun rasa tak cukup waktu. Begitulah debar demi debaran apabila terpaksa menghitung hari yang semakin hampir. Jika Allah memberitahu akan masa ajal seseorang, tak tahulah apa akan jadi dengan manusia ini. Mungkin akan lebih beribadat atau sebaliknya.
Aku pulak telah tahu akan masa aku patut habis dan itulah yang menjadikan aku begitu panik sekali. Walaupun hampir siap semuanya tapi hari untuk mengadap panel untuk viva adalah hari yang paling mendebarkan. Tambahan pula sekarang ini musim sejuk telah mula menunjukkan taringnya. Suhu makin turun. So terpaksalah menguatkan semangat untuk melawan semua itu. Nak tulis blog nie pun terpaksa curi masa sedikit, bukan apa kadang2 tu perlu juga rest kan minda sejenak...
Beberapa hari lalu member2 begitu seronok bercerita pasal golf. Ini satu lagi penyakit yang melanda orang2 seperti aku ini (tak percaya tanya bro Tabib..). Selepas penyakit2 yang lain seperti asyik dengan DSLR, keretanya, melancungnya; maka golf pulak yang di war-warkan. sebelum ini aku begitu alim tentang golf nie, member2 ajak, aku kata sibuk memanjang. So setelah member baik aku dah beli satu set golf, aku tetiba je mengikut jejak langkah nya. Maka terbang lah duit aku yang boleh digunakan untuk bayar sewa 2 minggu. Tapi nasib baik juga jadi 'floor engineer' dan tak perlulah guna kan duit kerajaan yang khas untuk pembelajaran. Tu lah, jika dah merantau nie,pandai pulak untuk mencari duit saku. Alhamdulillah, kerajaan membantu dengan menyumbang banyak sekali duit untuk setiap pelajar, tapi kalau nak selesa sedikit, kenalah berusaha part time. tambahan pula student memang boleh berkerja 20 jam seminggu untuk menampung apa2 yang kurang. So, tidak timbullah penyalahguna wang dari kerajaan. walauapapun, pelajaran mesti diletakkan pada kedudukan no. satu.
Berbalik kepada golf tadi, aku seakan dah jadi mabuk, seperti orang mabuk cinta pulak. Kelakar sungguh...tapi tak apalah, daripada bercinta yang tak menjanjikan apa2, baik pergi main golf, dapat jugak mengukur berapa luas padang tersebut..:)...
Tapi bila dah sejuk nie, macam orang giler pulak dok main golf, hi hi hi...Tapi kalau member2 Melayu nampak, mereka tak kisah sebab itulah penangan orang buat PhD nie...tambahan dah dekat2 nak habis....gila semacam je...
Teringat semula aku pada 'final countdown' yang sedang mengejar aku sekarang ini..ahhh, aku perlu lupakan segala-galanya, untuk aku habiskan misi aku di sini.....

No comments:

Post a Comment