Saturday 21 November 2009

Butterfly..


Salam,
Lenguh rasanya di pagi ini. Semalam hampir lebih dua jam aku pi driving golf dekat dengan tempatnya. Hilang semua rasa tension yang sedang aku hadapi sekarang, walaupun seketika sahaja...

Aku termenung sejenak. Memang best kalau melayan perasaan. Maklumlah cuti. Aku fikir akan istilah kejujuran. Rasanya aku seperti tidak jujur pada diri aku sendiri. Aku telah banyak melukakan hati insan-insan yang pernah aku kenal. Aku terlalu banyak berahsia. Aku terlalu egoistik. Sebab itu ada kalanya aku seperti ingin bebas seperti butterfly. Hidup walaupun umur hanya seketika.Terbang walaupun tak tinggi. Cantik walaupun beracun.Selalu berdamping dengan bunga2 indah walaupun tak memiliki.Bestkan...

Tapi bila difikirkan semula, syukurkan jadi manusia. Boleh belajar tinggi-tinggi walaupun tak setinggi langit. Boleh balik M'sia bila cuti semester.Boleh naik kapalterbang walaupun tak pandai terbang. Boleh ada keyboard memainkan lagu yang merdu walaupun puascari masakat airport :). Boleh ada kereta yang meluncur laju. Boleh lihat dan cium bunga2 yang wangi dan cantik.Boleh main golf walaupun pukul tak lurus. Dan macam-macam lagilah. Dan yang penting sekali ada akal dan fikiran untuk berfikir.Boleh tahu apa itu kejujuran. Apa itu penipuan. Apa itu kemewahan. Apa itu ilmu. Apa itu dosa.Apa itu kemaafan. Apa itu keampunan.Apa itu kehidupan.Apa itu kematian.Dan ntah apa2 lagilah.....

Lantas aku tersenyum sendirian.Bukan tak siuman.Tapi satu perkara yang aku ingat, gunakanlah hayat yang ada ini untuk kebaikan manusia sejagat.Dan jadilah diri sendiri yang mempunyai harga diri.

s_a

No comments:

Post a Comment