Sunday 22 May 2011

perjalanan hidup3

Aduss, letihnya lah. Sebab itu cuti sehari. Bila aku merayau rayau ke blog seseorang yang aku sentiasa ingat, terdengar lagu oleh Fauziah Latiff yang begitu menusuk kalbu. Sampai tak sedar airmataku terlerai...

Tak tertahan rasanya, tapi apakan daya aku hanya insan biasa. Demi untuk kebahagian dia aku mengundur diri. memang betul kata2 dari liriknya, Hanya tuhan yang tahu....

Tapi percayalah, cintaku sentiasa di sanubari ini, takkan pudar sampai aku menutup mata...

Jiwangnya aku ini. Tapi aku tak dapat nak tipu diri aku sendiri. Baru baru ini aku timbang berat badanku. Terkejut juga, susut begitu banyak. Tapi apakan daya ianya telah memakan diri aku. Ubat telah aku makan. Segala ikhtiar aku telah buat, so bertawakkal ajelah...

Apa Sebenarnya..
(by Fauziah Latiff)

Andai sampainya waktu aku harus tinggalkan mu
Akan aku berlalu bila tiba saat itu
Tak guna kau merayu dan tak perlu menahanku
Kerana yang berlalu kehendakmu

*Hanya tuhan yang lebih tahu
Susah senang hidup dengan mu
Sumpah janji semakin layu
Hingga kini jatuh satu persatu
Engkau membiarkan ku

Air mata bertamu tidak kenal erti jemu
Menemani hatiku tidak mengira ruang waktu
Mengapa dari dulu tak kau kata kan padaku
Kehadiranku ini menyusahkan

Yang terhalang kejujuranku
Dan yang terbilang kesilapanku
Memang payah dimengertikan
kerana tertutup pintu hati mu

Terima penjelasan
Biar apa jua tafsiran
Yang ingin kau nyatakan
Aku rela terima semua....

Ulang *




s.a

No comments:

Post a Comment