Wednesday 13 April 2011

Suatu waktu dahulu...

Malam ini terasa begitu sunyi dan sepi..tidak kedengaran suara cengkerik yang gemersik mengalunkan lagu rindu buat sang kekasih, yang kedengaran hanyalah lolongan sang anjing yang sayup sayup kedengaran seolah olah meratapi sesuatu...Begitu sayu lagaknya...Aku hanya melayan diriku dengan mencari lagu lagu yang mengimbau kenangan lalu...sambil menyiapkan tugasan kerja yang tak pernah ada noktahnya.....

Aku suka melayan lagu lagu penyanyi dari seberang di samping penyanyi2 popular tempatan...Banyak lagu2 yang merdu yang banyak kenangan silam disebalik lagu tersebut..Kadang kadang di masa lalu kita tidak mengerti akan lagu tersebut dan apabila dewasa, tak kala terdengar lagu tersebut seolah olah ada kenanga yang samar samar antara ingat dan lupa...begitulah lumrah manusia...

'Ketika ini..suatu waktu dahulu..ku ke sini denganmu....' nyanyian Dwen begitu menusuk kalbu..ingatan2 di masa lalu membuatkan aku terhenti sejenak dari kerjaku....Nyanyian2 Dwen begitu menusuk kalbu...antara ingat dan lupa ketika zaman persekolahan dahulu....

emmm...begitu bnyak lagu2 yang merdu dan mengasyikkan..sampai boleh jadi lalai...tapi aku masih ingat akan tujuan hidup sebenar....perjalanan aku masih jauh jika umur mengizinkan, jika kudrat masih lagi ada...sambil mendengar, aku menyiapkan kerjaku dan rutin ini akan berterusan sampai akhir satu nokhtah...

kehidupan perlu diteruskan dengan niat yang suci, dengan matlamat yang jelas...tidak salah jika kita berundur diri, jika kita tahu itu yang terbaik untuk diri kita dan orang lain....

ok, mata dah ngantuk....sampai di sini dulu coretan ku..entah bila pula aku akan mencoretkan pengalamanku di sini, blog yang tak pernah mengenal erti kegagalan, erti sebuah percintaan dan erti sebuah persahabatan.....yang ada hanyalah sebuah penantian....full stop.

s.a

No comments:

Post a Comment